niedziela, 7 sierpnia 2011

Placki cukiniowe inaczej. Na chrupko.

W tym roku pierwszy raz jadłam cukinię, u mnie w domu to warzywo nigdy się nie pojawiało. Mama nie lubi, a tata nie zdawał sobie sprawy z jej istnienia, bo w jego rodzinnym kraju jej nie ma. Absolutnie się w niej zakochałam. Nawet w tym, że sama w sobie jest dość mdła, bo to otwiera szerokie pole do popisu dla farszów, przypraw, dodatków.
Dzisiaj cukiniowe placki, ale nie takie zupełnie tradycyjne. Sezam, siemię i quinoa nadają im wspaniałej chrupkości. Są doskonałe zarówno na ciepło jak i na zimno (dzisiaj właśnie zjadam je na zimny obiad - idealny na upały).
Przepis ląduje w cukiniowej akcji.

A ja zostawiam was na tydzień. Jutro rano ostatni post na śniadaniu do łóżka i wracam w niedzielę rano.
6 godzin PKSem, 6 dni Letniej Akademii Filmowej w Zwierzyńcu, nocne zwiedzanie Zamościa w oczekiwaniu na pociąg i powrót do Krakowa.
Do zobaczenia!

CHRUPIĄCE PLACKI Z CUKINII

- 2 średnie cukinie (ok. 700 g)
- 2 jajka
- 1/2 szklanki quinoa (suchego)
- 1 średnia cebula drobno posiekana (można zetrzeć na tarce)
- 3 łyżki mąki pełnoziarnistej
- 1 łyżka otrębów
- 2 łyżki sezamu
- 1,5 łyżki prażonego siemienia lnianego
- 1 ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę
- przyprawy: pieprz, sól, ostra papryka, majeranek, kminek

Ugotować quinoa według przepisu na opakowaniu, ostudzić.
Cukinię zetrzeć na tarce, dodać resztę składnikow, wymieszać.
Smażyć na oliwie, odsączyć z tłuszczu na papierowym ręczniku (nie polecam smażenia bez tluszczu nawet na teflonie - warstwa oliwy nie musi być głęboka).

Ja zjadłam same, mamie smakowaly z kwaśną śmietaną.



źródło przepisu:moja massala

6 komentarzy:

  1. O, wszyscy ostatnio mają fazę na cukiniowe placki! I nic dziwnego, są pyszne. ;)Takiej wersji tych placuszków jeszcze nie jadłam, ale kiedy następnym razem kupię cukinię, na pewno to się zmieni.

    OdpowiedzUsuń
  2. i tu też widzę te rumiane placuszki!
    och, każdy takimi się teraz zajada ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Kusza i kuszą mnie te placki cukiniowe, a te Twoje z dodatkami to już wybitnie :) Jak dorwę quinoa to je zmontuję :)

    http://polkazprzyprawami.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam cukinię w każdej postaci, w postaci placków jest szczególnie smakowita. Nigdy jednak nie próbowałam z otrębami i siemieniem, to dodatkowo zdrowe i pyszne :)

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam placki cukiniowe, te z otrębami i sezamem wyglądają na ciekawą odmianę. Do cukiniowych placków akurat nie lubię dodatków w postaci śmietany. Wolę same.

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Wasze komentarze to najlepsza mobilizacja.