piątek, 7 października 2011

Placki serowo-dyniowe.

Zgodnie z obietnicą - ciąg dalszy dyni ;) Póki co zużywam ją w kawałkach, bo nie mogę doprosić się mamy, żeby kupiła słoiczki na puree. Co więcej, pomimo, że cały czas jest w użytku to dynia wciąż zajmuje większą część mojej lodówki. Zaczynam się jej bać - chyba się tam rozmnaża przez podział czy coś.
Placki są delikatne i puszyste. W oryginale z rodzynkami, ja pominęłam, bo nie lubię. Polecam na śniadanie, obiad, przekąskę, kolację... na każdy posiłek i każdą porę dnia ;)



PLACKI SEROWO-DYNIOWE /2 porcje/

- 200 g miąższu dyni (waga bez skóry)
- 1 łyżka masła
- 200 g mielonego białego sera (użyłam "wiaderkowego")
- 2 łyżki fruktozy
- 1 łyżka cukru wanilinowego
- 2 jajka
- 4-5 łyżek mąki (u mnie orkiszowa jasna)
- 1/2 łyżeczki cynamonu

Dynię zetrzeć na tarce o małych oczkach. Na patelni rozgrzać masło i smażyć, aż dynia będzie miękka, ostudzić. Połączyć z serem, fruktozą, cukrem, cynamonem i żółtkami. Białka ubić i razem z mąką dodać delikatnie do masy (ma być gęsta). Smażyć na tłuszczu* placki wielkości łyżki na niedużym ogniu. Podawać ciepłe  cukrem pudrem.

*to bardzo ważne, bo placki mocno przywierają nawet do teflonu, szczerze mówiąc oprócz tłuszczu do smażenia, dodałabym łyżeczkę oleju do samego ciasta. Placki można potem osączyć na papierowym ręczniku.

15 komentarzy:

  1. Podobają mi się te placuszki,ja rownież pominełabym rodzynki bo nie lubię w tego typu potrawach:)Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam ciekawa, czy na słodko, czy z żółtym serem i przyprawami. Widzę baaaardzo smakowity przepis, u mnie dziś serowo-bananowe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja lubię rodzynki i placuszki biorę w całości. Świetnie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wierzę, że są przepyszne, bo tak właśnie wyglądają. Spróbowałabym ich z chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  5. a, taaak, dynia rozmnaża się przez pączkowanie, tak tak.
    i zajmuje całą lodówkę

    a placuszki apetyczne wyjątkowo
    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale ładne! Poproszę porcyjkę. Z rodzynkami lubię ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Placuszki przepyszne! Jak to placuszki, nie można ich nie lubić

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszą świetnie smakować! połączenie sera i dyni jest rewelacyjne;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne te placuszki! I pewnie równie smaczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. fajne! ja z dynią dopiero raczkuję, ale może kiedyś skuszę się na placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Orkisz :D
    I od tego wyglądają na bardzo puchate :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Super! Z wielką chęcią bym ich spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  13. mmm szkoda ze jestem na diecie bo takie placuszki chetnie bym skosztowała.

    OdpowiedzUsuń

Wasze komentarze to najlepsza mobilizacja.