poniedziałek, 6 lutego 2012

Gofry z kaszy manny.

Śnieg, śnieg, śnieg.
Mróz, mróz, mróz.
Sejm Wielki i wielka wojna północna.
To podsumowanie tematów wokół, których krążą moje myśli.

Gofry. Śnieżne, bo z kaszy manny.
Mroźne, bo zbyt długo robiłam zdjęcie i wystygły.
Historyczne, bo do ich zrobienia przymierzałam się całe wieki.
Moje co prawda nie tak śnieżne jak na ciekawe śniadanie, a to ze względu na dodatek mąki pełnoziarnistej i waniliowej kaszy manny, która ma lekko żółty odcień.
Tak czy inaczej pyszne.



GOFRY Z KASZY MANNY /4  gofry/

  • 1/4 szklanki kaszy manny (u mnie waniliowa)
  • 1/4 szklanki mąki (u mnie pszenna pełnoziarnista)
  • 2 łyżki oleju
  • 2 łyżki cukru
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ok. 1/2 szklanki ciepłego mleka (roślinnego lub wody w wersji wegańskiej)
Suche składniki wymieszać, dodać olej, wymieszać, aż powstaną grudki. Stopniowo dodawać mleko, gdyż ciasto może potrzebować go mniej lub więcej. Ciasto powinno być nieco bardziej lejące niż na tradycyjne gofry, bo kasza wchłonie płyn. Jeśli dolejemy zbyt dużo mleka, dosypać kaszy. Odstawić na 5 minut.
Gofrownicę wysmarować olejem, piec gofry zgodnie z instrukcją gofrownicy.

21 komentarzy:

  1. urzekający opis do gofrów.. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. koniecznie muszę wypróbować, bo nie jadłam jeszcze takich z kaszy :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawy pomysł na gofera:)

    OdpowiedzUsuń
  4. o, ale innowacja gofrowa!
    podoba mi sie ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny przepis, do zrobienia

    OdpowiedzUsuń
  6. wielbię gofry <3 A Twoje wyglądają przepysznie !

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja poproszę takie jutro na śniadanie! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam już porządną gofrownicę i z chęcią ten przepis wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ah idealne, nie dość, że gofry to jeszcze owsiane, marzy mi się gofrownica :)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie pamiętam, kiedy jadłam ostatni raz gofry, ale nie mam gofrownicy :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja swoją dostałam, ale powim ci, że patrząc ostatnio w Saturnie, to widziałam najtańsze po 30 zł, a wcale nie takiej złej firmy.

      Usuń
  11. Muszą być świetne. Ciekawy pomysł z dorzuceniem kaszy do gofrów :)

    OdpowiedzUsuń
  12. muszą być świetne :) Zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie próbowałam jeszcze takich, a brzmią bardzo ciekawie :))

    OdpowiedzUsuń
  14. Od dawna marzy mi gofrownica i chyba najwyższy czas spełnić te marzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny przepis. Mam maszynę na gofry i chęci, także powinno się udać:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Och, zjadłabym takie! :D Super pomysł na użycie manny!

    OdpowiedzUsuń
  17. Z kaszą manną nie jadłam i trzeba to nadrobić..dziękuję za udział w akcji.

    OdpowiedzUsuń

Wasze komentarze to najlepsza mobilizacja.