niedziela, 6 listopada 2011

Muffiny dyniowe z amarantusem.

Po zrobieniu halloweenowej dyni zostało mi trochę miąższu, z którym ni bardzo wiedzialam co zrobić. Oprócz tego w szafce zalegała mąka z amarantusa, na którą brak pomysłu spędzał mi sen z powiek. I wtedy jak z nieba spadł mi przepis na dyniowe amarantusowe muffiny. Są niezbyt słodkie, więc jeśli ktoś za takimi nie przepada, proponuję dodać od razu więcej cukru. Dyni nie czuć prawie w ogóle, bardziej zauważalny jest specyficzny posmak amarantusa. Wadą jest ogromna różnorodność sypkich składników, jednak akurat wszystkie miałam w kuchni :) Choć moimi faworytami nadal pozostają te, to polecam wypróbować przepis.


DYNIOWE MUFFINY Z AMARANTUSEM /10-12 muffinek/

Składniki suche:

  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1/3 szklanki mąki z amarantusa
  • 1/4 szklanki płatków owsianych
  • 1/4 szklanki otrębów pszennych
  • 1/4 szklanki poppingu z amarantusa
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 4 łyżki brązowego cukru (lub 6-7 dla wielbicieli słodkości)
Składniki mokre:
  • 3 łyżki oleju
  • 1 jajko
  • 2/3 szklanki puree z dyni
  • 3/4 szklanki mleka
Wymieszać osobno składniki suche i mokre, połączyć, wymieszać łyżką. Formę do muffinów wyłożyć papilotkami (ja piekę bez papilotek, bo mam silikonową formę), nakładać ciasto do pełna - muffiny niewiele rosną. Piec 30 minut w 190 stopniach, odczekać chwilę przed wyjęciem z formy.

źródło: anemon

11 komentarzy:

  1. Takich w całości dyniowych jeszcze nie robiłam. Oprócz mąki z amarantusa wszystkie produkty mam w domu ;) Może kiedyś wypróbuję, bo wyglądają kusząco.

    OdpowiedzUsuń
  2. amarantus mnie korci, ostatnio mu się przyglądałam na półce (dobra kaloria ;)) jestem coraz bliżej zakupienia go.

    te muffinki są bardzo apetyczne
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jadłam jeszcze amarantusa, muszę spróbować. Chętnie w tak apetycznych muffinkach:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają bardzo apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne muffiny. :) Aż zapachniało muffinem. ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam dynię w domowych wypiekach:).

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale ładne Ci wyszły! Z amarantusem nigdy nie piekłam praktycznie niczego - może czas to zmienić...

    OdpowiedzUsuń
  8. ta muffinka wygląda bosko! niestety za każdym razem jak je piekę wychodzi mi jakaś płaska, mała masakra T.T

    OdpowiedzUsuń
  9. napewno wypróbuję jak zdobędę takie składniki ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy takich nie probowalam, ale przepis zachecil mnie do zrobienia ;)!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja jadłam amarantusa prażonego ale mi nie zasmakował.. mój pachniał.. kurzem? Dlatego wolę jednak prażoną kaszę jaglaną, jeśli muszę wybierać: nieco podobne w smaku:)

    OdpowiedzUsuń

Wasze komentarze to najlepsza mobilizacja.