niedziela, 11 marca 2012

Wspólne gotowanie. Zupa z ciecierzycy i soczewicy.

Zachęcona akcją Bożeny, postanowiłam przyłączyć się do wspólnego gotowania. A że już od dłuższego czasu probuję wykończyć zapasy czerwonej soczewicy - nie zwlekałam.
Zupa jest gęsta i sycąca, w mojej wersji - mocno pikantna.



ZUPA Z CZERWONEJ SOCZEWICY I CIECIERZYCY /4 porcje/
  • 1 szklanka czerwonej soczewicy
  • 1 puszka ciecierzycy
  • 1 puszki pomidorów krojonych
  • 1 cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 3 szklanki bulionu warzywnego
  • 1/2 szklanki sera cheddar (pominęłam)
  • gałązki tymianku (pominęłam)
  • sól, pieprz do smaku
  • 1/2 łyżeczki pieprzu cayenne lub ostrej papryki (u mnie 3/4 łyżeczki cayenne)
Na oleju zeszklić cebulę i czosnek przeciśnięty przez praskę, dodać pomidory i smażyć jeszcze przez około 5 minut ciągle mieszając. Dodać bulion, soczewicę, oraz przyprawy.
Gotować wszystko ok 15 minut. Gdy soczewica zmięknie a płyn odparuje dodajemy wypłukaną cieciorkę. Gotujemy jeszcze 5 minut, przelewamy do miseczek i na wierzch kładziemy startu cheddar oraz listki tymianku.




9 komentarzy:

  1. Fajnie, że przyłączyłaś się do akcji..i zapraszam ponownie..

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa zupka :D Do zrobienia :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubie takie gęste i ostre zupy:). Ciecierzycy w takim wydaniu jeszcze nie próbowałam, zapewne smakuje wyśmienicie:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę kiedyś wypróbować, kusząca jest. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Strączkowe zupy świetnie sycą i są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie pikantne, rozgrzewające zupy:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam wszelkie zupy z soczewicy :) Wygląda baaaardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam ciągnący się ser w zupie, więc bym nie pominęła tego dodatku, ale zupa i tak z pewnością pyszna była :D.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kojarzy mi się z kuchnią marokańską. Pikantna, czyli coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Wasze komentarze to najlepsza mobilizacja.