niedziela, 28 kwietnia 2013

Dałam ciała. Ale wynagradzam budyniową babką.

Nie było mnie tu już prawie miesiąc. Długo jak diabli, szczególnie, że jednym z moich noworocznych postanowień było odgrzebanie, zapomnianego nieco przeze mnie bloga.
Co się przez ten miesiąc takiego niesamowitego działo?
W sumie jedynie to, że wypchałam sobie grafik do każdej sekundy, ledwo mając czas na sen chodzę biegiem. Co więcej stałam się żywym dowodem na to, że można przetrwać 3 tygodnie żywiąc się tostami, kawą,  i frytkami w przyulicznych barach.
Ale w końcu jest WIOSNA, prawda? Kto będzie stał przy kuchence kiedy nareszcie świeci słońce?

Aktualnie po jutrzejszym prawie konstytucyjnym łapię 2 tygodniowy oddech jadąc do domu, a zahaczając po drodze o Rzym.

Odkopuję więc zdjęcia tego, co powstało jeszcze podczas mojej świątecznej wizyty w Krakowie i zapraszam na osławioną budyniową babkę.
Jest intensywnie waniliowa i przede wszystkim bardzo wilgotna, nawet na drugi dzień.
Z podanych proporcji wyszły mi 2 babki.



BUDYNIOWA BABKA WANILIOWA 
źródło

  • 1,5 szklanki mąki
  • 6 jajek
  • 1 szklanka cukru (dałam 2/3)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1,5 szklanki śmietany 12 % (użyłam 1 duże opakowanie)
  • 3 budynie waniliowe bez cukru (takie na 1/2 litra mleka)
Żółtka utrzeć z cukrem na puszystą masę. Cały czas miksując powoli dodawać mąkę przesianą z cukrem i budyniem, oraz śmietanę. Dodać białka ubite na sztywno i dellikatnie wymieszać łyżką, aby piana nie opadła. Przelać ciasto do foremek wysmarowanych tłuszczem i wysypanych bulką tartą.
Piec 45 minut w 175 stopniach.

9 komentarzy:

  1. Bardzo tego Rzymu zazdroszczę. Wyjazdu do domu zresztą też. Ale jak czytam najnowszy przepis, jak patrzę na zdjęcie, to... To trochę mniej. I życzę, żeby było przepięknie, żeby było wspaniale. [A sobie życzę, żeby w środę rano taka sama babka mi się udała - albo możliwie jak najbardziej do niej podobna :).]

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tak, Rzym przepiękny! A babeczka bardzo apetyczna :)

    Pozdrawiam serdecznie i byłabym zaszczycona, jakbyś dołączyła swój blog na listę Top Blogi na stronie znajdzprzepisy.pl. Dzięki temu Twoje przepisy trafią do jeszcze większego grona odbiorców.
    Już ponad 1000 blogerów dołączyło do nas i skorzystało z dodatkowych odwiedzin, które dostarczamy.

    Jeżeli masz jakiekolwiek pytanie, proszę pisać śmiało na info@znajdzprzepisy.pl
    Życzę miłego tygodnia! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie Włochy zobaczą w wakacje - nie mogę się doczekać :)
    A babeczka wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Udała się! Jest pyszna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bezdyskusyjnie zgadzam się co do pyszności :)

      Usuń
  5. jeżeli babki wyszły dwie,to jakie duże foremki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja użyłam formy babkowej z kominem o dolnej średnicy 21 cm. Drugą piekłam w tortownicy 21 cm, ale objętościowo wychodzą one podobnie, bo tortownica choć komina nie ma, to jest niższa.
      Nie polecam piec na dwie tury, ze względu na pianę z białek, która przez te 40 minut opadnie.

      Usuń
  6. "Osławioną" babkę? Dlaczego?

    OdpowiedzUsuń
  7. Swego czasu (chyba z 2 lata temu na Wielkanoc) pojawiła się prawie na każdym blogu ;)

    OdpowiedzUsuń

Wasze komentarze to najlepsza mobilizacja.